SALESGESPREK

De 4 stappen van het salesgesprek

Salesgesprek

MODULE 1: Inleiding

De fasen van het salesgesprek en de types klanten per fase.

1. Fasen salesgesprek les salesgesprekZo ga je logisch te werk.

2. Klanten juist benaderen les salesgesprekElk kerntype pak je anders aan.

Test: Kerntypes klant test salesgesprekHoe speel je in op het kerntype van je klant?

MODULE 2: De opening

Hoe open je een salesgesprek?

1. Contact maken les salesgesprekGoed begonnen is half gewonnen.

2. De elevator pitch les salesgesprekEen goed geoefende verkoper heeft niet veel tijd nodig.

Voorbeeld: De elevator pitch voorbeeld salesgesprekDoe wat inspiratie op!

MODULE 3: Behoefteanalyse

Deze fase vergt grote luistervaardigheid.

1. Wat kopen klanten? les salesgesprekDe behoeftepiramide.

2. Verkenning les salesgesprekOntdek wat je klant écht wil.

3. Vragen en doorvragen les salesgesprekPas de LSD-methode toe.

4. Soorten vragen les salesgesprekDe juiste vraag voor het juiste antwoord.

Test: Behoefteanalyse test salesgesprekHoe goed kan jij luisteren en doorvragen?

MODULE 4: De verkoop zelf

Bouw verder op de vorige fase, of het zal niet lukken.

1. Je product of dienst voorstellen les salesgesprekVoorstellen en overtuigen.

2. Vertellen wat iets kost les salesgesprekHet juiste moment en de juiste aanpak.

3. Omgaan met weerstanden les salesgesprekEerst begrijpen, dan weerleggen.

4. Tips bij onderhandelen les salesgesprekEen nee heb je, een ja kan je krijgen.

Test: De verkoop test salesgesprekKrijg jij het voor elkaar?

MODULE 5: Afsluiten

Ga niet weg zonder een mooie en beloftevolle afronding.

1. Afsluiten les salesgesprekEindig in schoonheid.

2. Up- & cross-selling les salesgesprekVerhoog je winst door nog meer te verkopen.

3. Tips bij Up- & cross-selling les salesgesprekKen je productlijn en overtuig je klant.

Test: Up- en cross-selling test salesgesprekKen jij het verschil?

<< HOME   |  FOLLOW-UP >>